אחרי החגים כבר כאן! מה עושים?

יוסי ברויער | צילום: sxc 1 Comment on אחרי החגים כבר כאן! מה עושים?
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אחרי החגים הינו ביטוי נפוץ בעברית למועד שלאחר חגי תשרי (ויקיפדיה)

אחרי החגים כאן! מה עושים?

הררי מילים, נחלים של דיו והרבה עצים כבר הוקרבו על מזבח – אחרי החגים. עד כדי כך שאצל אנשים רבים משמעות הביטוי הזה היא – לעולם לא.

ראו בעצמכם, כמה פעמים מצאתם את עצמכם אומרים בחודש האחרון את צירוף המילים הזה "אחרי החגים". אחרי החגים נסדר את הבית, אחרי החגים נתקן את כל מה שצריך, אחרי החגים נתחיל את הדיאטה שמחכה כבר מאחרי החגים הקודם..

הדחיינות היא סוג של טבע אצל רוב בני האדם, והמשפט אל תדחה למחר את מה שאפשר לדחות למחרתיים הפך כבר כמעט לטבע שני. אז איך מתפטרים מהמידה המגונה הזו?

המטלה: לכתוב

הצעד הראשון בדרך לתיקון הבעיה הוא ליצור סדר בבלאגן המטלות, היום, כאן ועכשיו, לא אחרי החגים. קחו דף ועט, והכינו רשימה של כל הדברים ששמרתם בצד לאחרי החגים. עם סיום הכתיבה תוכלו לראות כי כל מה שהמתין ניתן לטיפול. אחרי שהרשימה מוכנה, תמספרו את המטלות ע"פ סדר חשיבותן, כך תוכלו לוודא שאתם מתקדמים בקצב הנכון.

כשסיימתם למספר, הקצו פרק זמן הגיוני לסיום כל מטלה, שימו לב לקבוע זמן מתאים והגיוני על מנת לא להגיע למצב של ייאוש אם לא עמדתם בזמן לא הגיוני.

מתחילים לעבוד

למרות המיספור ע"פ חשיבות, ישנן מטלות שניתן להתקדם איתן בפרק זמן קצר יחסית גם אם הן לא הכי דחופות, המבט ברשימה שחציה מסומנת כ-בוצעה בהחלט מעורר מוטיבציה לסיים גם את החלקים הקשים יותר. לכן מומלץ לבחור בהתחלה דווקא את המשימות הקלות יותר לביצוע.

צריכים עזרה?

באם חלק מהמשימות שרשמתם דורשות מכם לבקש עזרה מאדם אחר, אל תהססו ובקשו אותה, אחרת תגלו שהן ממתינות עד לאחרי החגים הבאים. אחרי הכל, הברז הדולף במטבח לא יתקן את עצמו לבד. במיוחד כשמדובר בפניה אל בעלי מקצוע, תופתעו לגלות שאין תורות והמתנה ארוכה מכיוון שאת עיקר הלחץ הם סיימו לפני החגים.

 

 



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    נכון מאוד – אני דחיתי צביעה מלפני פסח
    ועכשיו אני מתחיל בעבודת הצביעה
    בעז"ה מקווה שיצא יפה והכל בזכות זה שרשמתי את כל המטלות על הנייר –
    חן חן ותודה על הכל
    תעשו חיל